Важно обавештење

Република Србија МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА 

КАБИНЕТ МИНИСТРА 

Број: 601-00-9/2020-01 Датум: 16.03.2020. године 

Београд Немањина 22-26 

ОСНОВНА ШКОЛА 

ПРЕДМЕТ: Остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину за ученике основних и средњих школа 

Поштовани, 

Обавештавамо вас да је Влада Републике Србије одлучила да се, због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи, привремено обустави непосредни образовно васпитни рад у основним и средњим школама на територији Републике Србије. У циљу остваривања права ученика на образовање, Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима, кроз остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину, с обзиром на то да привремено обустављање непосредне наставе у школама не значи и обустављање образовно-васпитног рада са ученицима. 

Почетак реализације образовноваспитног рада учењем на даљину је 17. март 2020. године.

Смернице за планирање и реализацију образовно-васпитног рада путем учења на даљину у периоду када нема непосредне наставе, а у зависности од нивоа образовања и васпитања и облика који је предвиђен, су: 

1. Едукативни садржаји за учење на даљину који се емитују на трећем каналу Радио-телевизије Србије (РТС Канал 3) за ученике основне школе 

       Свакодневно, почев од 8.00 часова, шест дана у недељи, биће емитовани посебно припремљени и адаптирани образовни садржаји за ученике основне школе.Часови ће бити емитовани на РТС Канал 3, према распореду по разредима, који ће дан пре емитовања бити доступан на сајту Министарства просвете, науке и технолошког развоја (www.rasporednastave.gov.rs).

За све ученике од 1. до 7. разреда емитоваће се образовни садржаји у блоковима од по два часа дневно.

   За ученике 8. разреда емитоваће се едукативни садржаји у блоковима од по три часа дневно, од којих ће два увек бити српски језик и математика, а трећи час је један од предмета који се полажу на завршном испиту.

   За ученике којима је потребан структуриран индивидуализован приступ у раду, односно прилагођавање у оквиру индивидуалног образовног плана (ИОП), ИОП-1, ИОП-2 и ИОП-3, потребно је да наставници припреме посебне материјале за учење и да их учине доступним ученицима на начин који договоре са њиховим родитељима.

   Сви емитовани часови биће доступни и на платформи PTC Планета, где се могу накнадно и више пута прегледати, истог или наредних дана.

    Наставници су у обавези да, у сарадњи са одељењским старешинама, остваре потребну комуникацију са ученицима и/или њиховим родитељима и када је потребно да дају додатна упутства за учење након емитованих садржаја (нпр. додатне презентације или задаци за вежбање у радној свесци, домаћи задаци – есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи и друго). Ово се односи и на предмете који ће бити мање заступљени учењем преко канала PTC Канал 3 (музичка култура, ликовна култура, физичко и здравстено васпитање, страни језици, техника и технологија, информатика и друго). 

2. Онлајн платформе као подршка настави на даљину 

   Наставницима и ученицима основне и средње школе на располагању је велики број онлајн платформи (Viber, Zoom, Microsoft Teams), као и национална платформа за онлајн учење Моја школа. Њиховим коришћењем, наставници и ученици биће у ситуацији да остваре интеракцију и размену материјала у функцији савладавања програмских садржаја. 

Упутства и педагошке препоруке за коришћење ових платформи моћи ће да се нађу на интернет страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно. 

На званичној интернет страни Министарства биће постављена одговарајућа упутства, као и обавештења о датумима у вези са почетком њиховог функционисања. 

3. Оперативни план школе за организацију, спровођење и праћење учења на даљину 

   У праћењу дневне и недељне оптерећености ученика посебну улогу треба да имају одељењске старешине, јер ће на основу увида у недељне планове рада моћи да утичу на измене уколико се процени да су ученици превише оптерећени. 

4. Праћење напредовања ученика у периоду учења на даљину 

   На основу материјала које наставници достављају ученицима и на основу повратних информација ученика након праћења ТВ лекција (часова) и других образовних садржаја, потребно је да наставници бележе податке о напредовању ученика до којих могу доћи кроз различите врсте размена (домаћи задаци, структурирана вежбања и провере, есеји, пројекти, презентације, цртежи и др.). Своје продукте и домаће задатке ученици могу достављати наставницима путем мејла (слике, фајлови) или у оквиру одабране онлајн платформе. 

5.Евиденција о реализацији образовно-васпитних активности на даљину 

ЗОВН0-Васпитних активности 

     Наставници су у обавези да у електронски дневник евидентирају све реализоване ТВ часове и друге наставне јединице/теме које су реализоване путем других видова комуникације (РТС Планета, платформе за управљање електронским учењем, упутства дата мејлом и други алати за видео конференције) .

Обавезују се директори школа да прате и ажурирају све видове евиденције која се води у периоду када постоји организовано учење на даљину. 

6. Додатни видови подршке ученицима у учењу на даљину 

Потребно је да одељењске старешине подстичу ученике на редовно учење и рад, да им пруже подршку у томе, при чему могу користити различите видове електронске комуникације.

7. Информисање и комуникација 

Додатне информације у вези са учењем на даљину, као видом подршке настави, родитељи могу добити позивом на број телефона 011/735 05 57

ЗА СВУ КОМУНИКАЦИЈУ УЧЕНИКА, РОДИТЕЉА ( СТАРАТЕЉА ) УЧЕНИКА И ТРЕЋИХ ЛИЦА МОЛИМО ВАС ДА КОРИСТИТЕ ЈЕДАН ОД СЛЕДЕЋИХ НАЧИНА:

• Тел. 034-329-750 директор школе
• Тел. 034-313-622 секретар, шеф рачуноводства, финансијско -административни радник
• Мејл адреса: osnatalija@gmail.com

СВЕ ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ВАЖНОСТИ ЗА РАД ШКОЛЕ МОЖЕТЕ ДОБИТИ И НА ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦИ ШКОЛЕ: osnanakg.edu.rs И НА ФЕЈСБУК СТРАНИЦИ ШКОЛЕ.

Заједничким напорима, добром координацијом и синхронизованим активностима можемо допринети да се актуелна кризна ситуација за образовни систем, али и систем уцелини, предупреди и тиме ублаже њене последице. У том смислу, позивамо вас на посвећено деловање и одговорно поступање! 

Захваљујемо на разумевању и сарадњи